FAQ: Ofte stilte spørsmål

Image: 

To lyspærer illustrert med spørsmålstegn og utropstegn

Spørsmål: Når man har fått godkjent et kurs med oppstart- og sluttdato, men må utsette kurset: Må man da sende inn en ny søknad?
Svar: Du trenger ikke søke på nytt dersom kurset utsettes. Gi oss beskjed, så lar vi kurset stå åpent til dere har nye datoer klare. Det er mulig for kursarrangør å endre kurstidspunkter underveis i KursAdmin,

Spørsmål: Skal jeg sende inn kvitteringer med regnskapsrapporten når kurset skal ferdigmeldes?
Svar: Nei, dere skal ikke sende kvitteringer eller bilag til Funkis. Disse beholder dere i eget kursregnskap i laget som dere skal forevise ved eventuell stikkprøvekontroll. 

Spørsmål: Når jeg melder inn kurs elektronisk, får jeg ingen papirer i retur som kan lagres i perm. Skriver Funkis ut elektronisk innmeldte kurs, eller blir disse kun liggende på nett?
Svar: Funkis har pr. i dag papirutgaver av alle inn- og ferdigmeldinger sendt på papir. Disse registreres elektronisk av saksbehandlere i Funkis sentralt. De som registreres direkte i KursAdmin av kursarrangør, blir lagret elektronisk og blir ikke skrevet ut på papir.