FAQ: Ofte stilte spørsmål

Image: 

To lyspærer illustrert med spørsmålstegn og utropstegn

Spørsmål: Når man har fått godkjent et kurs med oppstart- og sluttdato, men må utsette kurset: Må man da sende inn en ny søknad?
Svar: Du trenger ikke søke på nytt dersom kurset utsettes. Gi oss beskjed, så lar vi kurset stå åpent til dere har nye datoer klare.I det nye kursrapporteringssystemet KursAdmin, er det mulig for kursarrangør å endre kurstidspunkter underveis.

Spørsmål: Skal jeg sende inn kvitteringer med regnskapsrapporten når kurset / studieringen skal ferdigmeldes?
Svar: Nei, dere skal ikke sende kvitteringer eller bilag til Funkis. Disse beholder dere i eget kursregnskap i laget.

Spørsmål: Når jeg melder inn kurs elektronisk, får jeg ingen papirer i retur som kan lagres i perm. Skriver Funkis ut elektronisk innmeldte kurs, eller blir disse kun liggende på nett?
Svar: Funkis har pr. i dag papirutgaver av alle inn- og ferdigmeldinger. I 2012 kan dette bli anderledes, når vi går over til det nye web-baserte systemet KursAdmin.